WOW

23 april 2013 - Mexico City, Mexico

WOW, ik heb er echt geen andere woorden voor. Zoveel eerste indrukken, zoveel eerste dingen gedaan, gezien, mensen ontmoet, cultuur, gewoonten, ... een eindeloos lijstje dat ik gewoon niet kan afmaken. Of misschien dat ik het wel zou kunnen schrijven, maar ik zou het zelf daarna niet meer kunnen lezen want het zou gewoon te veel zijn.

Het tijdsbesef doet hier wel wat raar. Enerzijds zijn de meeste dingen die ik hier doe nieuw voor mij, waardoor ik oneindig veel doe en de dagen goed gevuld zijn. Anderzijds lijkt het alsof ik hier al veel langer zit dan deze afgelopen 5 dagen.

Natuurlijk is zo een vlucht naar de andere kant van de wereld zo ongeveer een 12u vliegen niet niets. Je slaapt wat, je kijkt ne film, je loopt wat rond of je luisterd naar wat muziek. Dat zijn zo grosso modo wel de enige opties die je hebt. Maar met een prive schermpje is dat natuurlijk ook niet zo slecht.

Dan kom je Mexico binnen!! En dan staan daar twee zotte, goed gebruinde emthousiaste mensjes met een bordje Caroline y Geronimo, wel ja Jeroen is een beetje moeilijk voor de Spaans-sprekende-mens. Een super onthaal dus!

bootje-trappen-op-het-water-in-de-regen-in-Mexico-city

Mexico D.F. is giga, dus zo heel veel hebben we op die twee dagen niet gezien natuurlijk, maar we hebben zeker niet stil gezeten. Museum hier, terassje daar, alles op zijn mexicaanse stijl om alvast te gewennen.

Mexico D.F (45)

Mexico D.F (47)

Op de tweede dag hebben we met ons vieren de bus genomen naar Teotihuacan.
Teo-watte? Kort gezegd, ruines van een stad uit de tijd van Christus.
Prachtig om te zien, vermoeiend om te beklimmen en gevaarlijk om te verbranden. Tja vuurrood terug in de hostel aangekomen, maar het was de moeite waard om zo toch voor heel even deel te maken van een machtige oude plaats, met tempels genaamd "pirámide del sol" en "pirámide del luna" en veel meer.

pirámide del sol y pirámide del luna

Mexico D.F (340)

Mexico D.F (346)

Daarna s nachts de bus op naar GDL. Guadalajara dus! Maar over wat ik hier allemaal al gedaan en gezien heb tijdens de eerste drie dagen en wat er me nog allemaal te wachten staat zal voor een andere blog zijn.

Ik denk dat ik al van geluk mag spreken als iemand deze zin nog meeheeft.

Hasta luego!

1. Cecilia nagels:
    29 april 2013
    fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt dikke zoen en knuffel mama en papa
  2. Johan en Sarah:
    29 april 2013
    ook wij volgen op de voet, tot op de allerlaatste zin!
    Johan en Sarah