Feliz Dia - De Tlaquepaque

17 juni 2013 - Guadalajara, Mexico

TLQ (19) Een goeie dag begint met een goeiedag! – Bond zonder naam

"Entre los individuos, como entre las naciones, el respeto al derecho ajeno es la paz" – Benito Juarez

Tijd voor vaderkensdag, een week later dan in België. Mijn papa dacht dan wel dat ik het vergeten was, wat in theorie ook niet niet waar is. Maar toch niet helemaal, het is gewoon op een andere dag hier in Mexico. Maar het wordt hier ook echt uitbundig gevierd, echt een FELIZ DIA voor alle vaders. Zo zie je op verschillende plaatsen auto’s van de papa beplakt met papiertjes met daarop verschillende boodschappen aan de papa. Echt heel cool zoals je kan zien op de foto's. Maar we waren ook uitgenodigd voor het feest bij Doña Luz! Jep, Don Lupe is papa he, en dan moest gevierd worden met familie, dochters en bbq!

feliz dia del padre (2) feliz dia del padre (1)

vaderkesdag Don Lupe (7) vaderkesdag Don Lupe (4)

Waar wij in België een proficiat wensen aan onze eigen papa, wens je hier een proficiat aan alle papa's, ook al is het niet die van u. Dus ook toen de schoonzonen er waren werd er van harte gefeliciteerd want ook zij zijn papa! Heel de familie was er, de 4 dochters, met man en kinderen. Een hele bende dus. Later op de avond kwamen er nog enkele neven en nichten meevieren en werd het echt een heel gezellig en grappig samenzijn. Ook ik, die maar met weinig Spaans vooruit kom, begreep de gemakkelijke grapjes die gemaakt werden. Zoals enkel voor de insiders Doña Luz haar paspoort kwam ook boven!
Wat wil je nog meer op een goeie zonnige zondag!

Opstaan op maandag, nagenietend van een leuke dag en van plan zijn om er terug een leuke dag van te maken. Op naar Tlaquepaque San Pedro!

Even voor de duidelijkheid, GDL bestaat nog steeds uit drie delen. Ik heb het geprobeerd maar zelfs in mijn dromen kon ik daar geen van weg doen. Je heb nog steeds het centrum, nog steeds Zapopan en nog steeds Tlaquepaque. In het deel van Tlaquepaque daar staat mijn huisje. Maar Tlaquepaque is groot, mijn huisje staat in Artesanos en San Pedro wordt het centrum ervan genoemd. Op naar het centrum dus! Hoewel het eigenlijk niet zo heel ver is, kan je het niet te voet doen en moet je zelf twee overcrouded bussen nemen. Maar dus aangekomen in San Pedro, ik ben hier al geweest en had al heel wat foto's genomen en op mijn blog gezet, ergens een van de eerste zelfs. San Pedro op zich is niet zo heel groot dus veel heb ik niet gedaan. IK ben naar een tentoonstelling geweest van het kind, het Mexicaans kind, hier zijn enkele foto's van die tentoonstelling:

TLQ (17) TLQ (11)                               TLQ (10) TLQ (9)

TLQ (7) TLQ (2) TLQ (1)

De dag bestond er verder nog uit naar het verre winkelcentrum te wandelen en daar eigenlijk nog wat rond te taffelen, daarna enkele zijweggetjes van San Pedro te verkennen met twee kerken, om vervolgens 2bollen ijs te gaan eten (2 bollen is hier wel gelijk aan 4 in België, man dat was proppen om dat op te krijgen!), een bol met vanille en een met noot. Het kon wel smaken, maar de ijs in België is toch wel stukken beter, als dat nu eens kon opgestuurd worden he, schepijs met praline smaak van Milise uit Neerpelt, mhmhmhmh!

TLQ (20) Buenos Días, Tardes y Noches!

Het komt zoals het kont, soms anders dan verwacht – Bond zonder naam